Koh Tao - Koh Phanang - Krabi - Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu Koh Tao - Koh Phanang - Krabi - Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

Koh Tao - Koh Phanang - Krabi - Koh Phi Phi

Door: karinvanrijswijk

Blijf op de hoogte en volg Karin

03 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Hooi allemaal.
Mijn 12 dagen vakantie zitten er weer op jammer genoeg.. vanmorgen om 6.30 ben ik weer aangekomen in Bangkok. In deze dagen heb ik echt super veel meegemaakt en ik zal proberen niets te vergeten te vertellen ;)

Zaterdag 24 juli was het dan zover. Om 6.00 sochtends hadden Zala en ik de bus richting Koh Tao, waar op dat moment Ronald en Marco al verbleven omdat die hun duikbrevet wilde halen. De dagen op Koh Tao hebben we vooral doorgebracht met relaxen. Winkeltjes kijken, lekker eten, wat zwemmen en rondlopen op het eiland op zoek naar mooie locaties om foto's te maken. Te gelijker tijd waren Ronald en Marco nog hard aan het studeren voor hun Padi. Zondag moesten ze het examen maken en ze zijn natuurlijk met vlag en wimpel geslaagd! (kan niet anders al mag je het examen met 8 personen maken :P ) Ons verblijf hier was maar van korte duur, want maandagmorgen om 9.30 hadden we alweer de boot naar Koh Phanang.

Hier had ik al kamers voor ons gereserveerd, omdat rond de Fullmoonparty lastig is kamers te vinden voor een paar nachtjes. We zaten helemaal in het noorden van het eiland, daar liep maar 1 weg naar toe... een onverharde weg.. en laat het nou eens net keihard geregend hebben :p Wat een rit was dat, de hele weg zat vol met scheuren en kuilen. Het schoot niet echt op :P maar we zagen meteen wel heel veel van het eiland. Bij het resort aangekomen bleek de reservering niet doorgekomen te zijn.. tjaa en dan? Ach de buren hadden nog 2 bungalows over, toen hebben we maar voor 3 nachtjes daar geboekt. We verbleven in Thong Nai Pan Noi. Een heel klein plaatsje met een super mooi strand en een relaxe sfeer. Overdag childen we op het strand en savonds dronken we nog een cocktailtje in onze "home-bar" Rasta Baby, super mooi tentje in een soort boomhut! OP Koh Phangan zijn we ook een hele dag op stap geweest. Deze dag begon met een boottripje langs het eiland met een longtail bootje, super mooi! Daarna gingen we op olifanten rijden!! Dat was geweldig, vooral omdat ik niet op de stoeltjes op zijn rug zat, maar op zijn nek! Met mijn benen achter zijn oren:P Wat een ervaring... al had ik wel zere billen na een tijdje. Wij zaten namelijk op een redelijk kleine olifant, die pas 8 jaar oud was. Hierna hebben we een chinese tempel bezocht. Daarna zijn we wezen snorkelen bij Bottle Beach en hebben we daar gelunched. De dag werd afgesloten met een bezoek aan een waterval. Deze viel een klein beetje tegen, het was een kleine waterval en er liepen ontzettend veel mensen!

Toen was het inmiddels al weer woensdag, de dag van de Fullmoonparty. Eerst hadden we allemaal maar eens een Fullmoon t-shirtje gekocht. Toen we savonds met de taxi naar Haardin moesten (weer over de onverharde weg) begon het keihard te onweren! En halverwege ook nog eens te regenen. Wij zaten gelukkig in de Pick-up, dus wij hadden geluk! Het feest was weer geweldig, op een andere manier dan de eerste keer. Het heeft wel de hele nacht keihard geregent.. dat maakte niet heel veel uit, maar op het laats kreeg ik het toch wel koud. Zala en ik hadden om 6.00 de taxi terug. En om 10.00 die zelfde ochtend zaten we alweer met zijn vieren in de taxi op weg naar de boot richting Surathani. Hier hebben we de bus gepakt naar Krabi. Daar moesten we één nachtje overnachten, omdat er geen boten meer gingen naar Koh Phi Phi. Dus toen hebben we lekker gegeten in Krabi, weer bij een Rasta Bar :P en vroeg naar bed gegaan. We hadden natuurlijk een nachtje doorgehaald ;)

Vrijdagochtend om 9.00 vertrokken we met de boot naar Koh Phi Phi. Dat was een super mooie reis, de omgeving daar is zo mooi, ik heb er echt geen woorden voor. Op Phi Phi aangekomen werderen we meteen opgehaald en naar ons Guesthouse gebracht. Dit was echt een hok, met een mini badkamer en het rook er muf :P Maja we deden er toch niets anders dan slapen dus het was wel uit te houden. Savonds zijn we weer gezellig gaan eten en in een strandbarretje beland. De volgende dag hadden we een Snorkel trip geboekt voor de hele dag. Het begin viel een beetje tegen.. het regende namelijk echt gigantisch hard, het kwam met bakken uit de hemel. Tijdens deze trip zijn we o.a. naar Maya Bay geweest (van de film the Beach met Leonardo Di Caprio) naar Monkey Beach, Shark Point en Bamboo Island geweest. Allemaal super mooie plaatsen waar je geweldig kon snorkelen. Ik heb de mooiste vissen gezien. Het was een zeer geslaagde dag. Savonds was weer hetzelfde als de avond ervoor, we hebben heerlijk gegeten in een Seafood Restaurant. Ik heb een super lekker stuk zalm op, en toen we klaar met eten waren hebben we ook nog gezien van welke vis ons stukje kwam, die lagen helemaal uitgestald! Op zondagmiddag zijn Ronald, Marco en ik wezen klimmen, Rock Climbing. Dit was een geweldige ervaring, dit had ik altijd al willen doen. Het was wel zwaarder dan ik had verwacht.. ik heb nu nog spierpijn in mijn armen!! Het uitzicht vanaf de rotswant over Koh Phi Phi was heel mooi.

Maandag was alweer de laatste dag van de vakantie, om 11.00 moesten we uitgecheckt zijn en om 15.30 ging onze boot pas. We hebben ons vermaakt met uitgebreid brunchen en wat kaarten/lezen bij D-Books, de bekende boekenwinkel van Phi Phi. Om 15.30 begon onze lange reis terug naar Bangkok. Na de boot werden we doorgebracht naar het busstation in Krabi en daar stapten we om 6.00 in de bus richting Bangkok. Om 5.30 waren we al aangekomen! Echt bizar, de bus reed zo hard.

Vandaag heb ik mijn spullen uitgepakt, was weggebracht, foto's verzamelt enz. (eigenlijk moet ik al naar school, maar daar heb ik echt geen tijd voor :P) Vanavond nog gezellig eten met ROnald en Marco en dan is het voorbij.. zij vertrekken dinsdag nacht om 00.15 weer terug naar Nederland. Heel vreem is dat.. omdat ik echt het idee heb dat ik met hun mee moet :P maar gelukkig is dat niet zo. Al ben ik wel al op de helf van mijn verblijf hier! De tijd gaat heel snel. Hopelijk vonden jullie het weer een leuk stukje om te lezen! Fijne vakantie!

Voor Foto's verwijs ik jullie weer door naar mijn Facebook pagina!! http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1389055493

  • 03 Augustus 2010 - 09:07

    Lisanne:

    Een troost, ik heb ook alleen maar regen gehad in Frankrijk haha :p

    Leuk stukje Kaat! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

My life in Bangkok

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Chiang Mai deel 2

01 Oktober 2010

Eerste dagen Chiang Mai

26 September 2010

Bijna Thuis

12 September 2010

Korte Update

05 September 2010

Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek
Karin

Blog over mijn study abroad in Thailand van 5 maanden en mijn stage van 3 maanden in Southampon. Binnenkort word er weer een nieuwe reis aan toegevoegd..backpacken door Zuid-Oost Azië met Bert!

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 33594

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 28 November 2012

Karin en Bert backpacken door Zuid-Oost Azië

29 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Stage Coopervision

19 Mei 2010 - 14 Oktober 2010

My life in Bangkok

Landen bezocht: