Korte Update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu Korte Update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

Korte Update

Door: karinvanrijswijk

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 September 2010 | Thailand, Bangkok

Haay guys.
Hier weer even een korte update van wat ik weer meegemaakt heb.
Vrijdagmiddag ben ik samen met Susanne en Robert (haar broertje) naar Chinatown geweest. Dit schijnt de grootste van de wereld te zijn heb ik van hore zeggen. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik er van moest verwachten, aangezien je al in Azië zit.
En zoals ik verwachte, was het eigenlijk niet zo heel anders dan de rest van Bangkok. Één heel groot verschil is wel dat Chinatown soort stil in de tijd heeft gestaan. Er staan vooral nog heel oude gebouwen en er is geen hoogbouw te zien! Wat echt uniek is voor Bangkok. Een ander verschil is dat de Thaise tekens vervangen zijn door Chinese tekens, dit valt eigenlijk niet zo heel erg op. Want je kunt het allebei niet lezen en ik vind het op elkaar lijken. Tenminste.. als je het niet naast elkaar ziet.

We hadden een wandelroute gevonden in de Lonely Planet die we probeerde te volgen. Dit is aardig gelukt al hoewel we volgens mij wel een stuk omgelopen hebben. Deze route bracht ons o.a. langs een heel mooie chinese tempel. Ik hou van chinese tempels, deze zijn heel kleurrijk met veel bloemen en draken. Ook zijn we door één van de drukste marktstraatjes van Chinatown gelopen. Hier kun je echt alles krijgen... maar bijna alleen maar wholesale. Wil je een tas? Sorry, minimaal aantal stuks is 3. Wil je een paar schoenen? Sorry, minimaal aantal stuks is 6. Ach, het is eens wat anders. En ik heb toch nog een paar leuke dingen op de kop kunnen tikken. Ook zijn we langs de 2 oudste gebouwen van Chinatown gelopen, de old bank en the goldshop. In heel Chinatown kun je goldshops vinden, echt bizar.
Ook zijn we over een Freshmarket gelopen. Overal om je heen verse kruiden, groente, fruit en... vlees. Dit is niet echt mijn ding.. Varkenshoofdje hier, koeienpootje daar ook nog een bakje ingewanden erbij. Echt ronduit smerig. Geef mij maar gewoon een stukje vlees op mijn bord ik hoeft echt niet te zien waar het vandaan komt!!

Na 3 uur rondgeslenterd te hebben in Chinatown wat het tijd om eens te gaan eten. Voor het eerst van me leven heb ik een tuktuk gepakt in Bangkok. En hij heeft ons niet belazerd, dat durven ze blijkbaar niet bij ABAC studenten ;) We hebben gegeten bij Royal India, een indiaas restaurant ergens in een afgelegen steegje maar met geweldig eten! Dat was eens wat anders dan rijst.

Zaterdagochtend was het weer zover.. voor de 4e oplader van mijn laptop hield er mee op.. Het scheelt dat ik op deze wel garantie had! Dus voor de zoveelste keer kon ik weer op weg. Gelukkig heb deze in een goede winkel gekocht en hebben ze er gratis een nieuw snoertje aan gedaan.
Hierna ben ik samen met Susanne en Robert door gegaan naar de weekendmarket. Deze blijft leuk en telkens kom je weer nieuwe dingen tegen. Ik heb aardig wat inkopen gedaan, allemaal souveniertjes voor de mensen thuis! Je hebt daar zulke leuke dingen. S'avonds heb ik lekker een filmpje gekeken want door zo'n 2e dag slenteren word je toch wel heel erg moe. Patch Adams stond op het programma, over deze film krijg ik namelijk vragen op mijn Leadership tentamen. Ik ben benieuwd.

Vandaag heb ik eigenlijk niets gedaan, behalve geleerd, koffie gedronken, foto's uitgezocht, gechilld en gesport. Het weer wordt hier niet echt beter.. het heeft de hele middag keihard geregent en geonweerd! Zoo vreemd.. want het regenseizoen hoort bijna over te zijn. Deze week word alvast hard studeren voor mijn tentamens. Het enige wat nog op het programma staat is een tripje in Bangkok met onze Thai Language and Culture leraar. Hierover kunnen jullie volgende week meer lezen.

Jammer dat ik dit weekend niet thuis was.. want ik heb natuurlijk de gondelvaart gemist!! Hier baal ik heel erg van, maar ik heb de foto's inmiddels al gezien, het zag er weer heel mooi uit! Enjoy your week!
xx


  • 12 September 2010 - 15:21

    Casper:

    Die TukTuks belazeren je idd heel vaak! In het begin dat ik hier in India zat moest ik ze het dubbele betalen van de normale prijs :p hier heten ze dan wel autorickshaws maar het komt op het zelde neer.
    Gelukkig had ik wat collega's die mij er op attendeerde dat ik teveel betaalde. Ik had het zelf niet door want ze zijn zo goedkoop!

  • 16 September 2010 - 16:23

    Zus:

    He zusje

    Nog even doorbijten met leren. Duurt niet meer zo lang en dan ben je ffies thuis. Kan je je zelf weer opmaken voor het volgende avontuur.

    Dikke kus

  • 22 September 2010 - 15:20

    Bert:

    Dit schijnt de grootste van de wereld te zijn heb ik van hore zeggen......van wie?? :-p
    kusjee!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

My life in Bangkok

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Chiang Mai deel 2

01 Oktober 2010

Eerste dagen Chiang Mai

26 September 2010

Bijna Thuis

12 September 2010

Korte Update

05 September 2010

Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek
Karin

Blog over mijn study abroad in Thailand van 5 maanden en mijn stage van 3 maanden in Southampon. Binnenkort word er weer een nieuwe reis aan toegevoegd..backpacken door Zuid-Oost Azië met Bert!

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 33588

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 28 November 2012

Karin en Bert backpacken door Zuid-Oost Azië

29 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Stage Coopervision

19 Mei 2010 - 14 Oktober 2010

My life in Bangkok

Landen bezocht: