Eerste dagen Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu Eerste dagen Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Chiang Mai

Door: karinvanrijswijk

Blijf op de hoogte en volg Karin

01 Oktober 2010 | Thailand, Chiang Mai

Halloo
Hier ben ik dan alweer, sneller dan verwacht met een nieuwe blog. Maar ik heb inmiddels al zoveel mee gemaakt dat ik het al moest opschrijven anders vergeet ik het.

Woensdag avond ben ik samen met Yvonne op weg gegaan naar Mor Chit, Bangkok Northern Busstation. Daar hebben we 1e class VIP kaartjes gekocht naar Chiang Mai voor maar 600 bath! (18 euro) voor een reis van 9 uur. Het het bleek dus ook echt VIP te zijn.. zo'n luxe bus heb ik nog nooit gezien!! Er waren maar 3 stoelen naast elkaar, soort vliegtuigstoelen. Iedere stoel kon bijna helemaal plat liggen. Ook had iedereen een eigen TV en de stoel had massage stand! Tijdens de reis kregen we ook gratis eten en drinken! Echt bizar, maar een zeer relaxe reis.

Op donderdag kwamen we om half 7 aan en hebben we een soort van taxi gepakt naar het guesthouse dat aanbevolen was door een paar vriendinnen, Micasa guesthouse. Na een paar uurtjes geslapen te hebben zijn we gaan ontbijten en hebben we bijna de hele oude stad en verder te voet bekeken. Het is echt een stad met op elke hoek een tempel! Veel minder druk en minder hoogbouw dan Bangkok. Chiang Mai ligt aan de voet van de heuvels, echt heel mooi, het is omgeven met rijstvelden en groene heuvels. Deze dag lagen we al om half 10 te slapen, nog moe van de reis en we wisten dat we de volgende dag weer om kwart over 7 op moesten!

Dat was dus vandaag. Na weer heerlijk ontbeten te hebben met yogurt, muesli en vers fruit werden we om half 9 opgehaald voor onze "trektocht". Eerst zijn we naar een olifanten kamp gegaan. En hebben we een half uurtje olifant gereden! Blijft altijd leuk. Ook hebben we een aantal kleintjes gezien, deze zijn zoo schattig! Hierna zijn we vertrokken naar een traditioneel Thais dorpje en vanaf daar zijn we gaan lopen door de jungle naar een waterval. Daar hadden we een pauze. Yvonne en ik hebben echt genoten van het koude water, was super! Vanaf daar hebben we onze toch voortgezet naar een ander Thais dorpje (In totaal ongeveer 1/1,5 uur gelopen)

Hiervan hadden we natuurlijk honger gekregen en krijgen we een heerlijke lunch met Chicken with Rice, Boullion and Watermelon. Het laatste onderdeel van onze dag was aangebroken, het Wildwater raften. Ik wist niet wat ik me daarbij moest voorstellen aangezien ik het ook in frankrijk heb gedaan en het daar niet altijd even spannend was. Yvonne en ik hadden deze keer dus een eigen bootje met eigen stuurder, wat een luxe! Er vaarde zelfs 2 jongens in een bootje voor ons uit om je op te vangen al zou je eruit vallen! Het was een super tocht en het was ook echt wild!!! De hoogteverschillen... wauw.. waren soms net kleine watervalletjes! We hebben keihard gelachen met onze bestuurder, die echt gek was op een goede manier. Op het laatst nog een stukje de rivier afdrijven en toen was het weer over. De omgeving langs de rivier was ook echt heel mooi. En ook de terug weg.. er was dus 1 jeep, waar ze de 2 bootjes in de klep gooide, zo dat er nog ruimte over bleef onder de bootjes, en daar mochten wij dus zitten! Wat een ervaring :P

Nu zijn we weer heel en veilig in het guesthouse aangekomen klaar om zometeen nog even een hapje te gaan eten!

  • 01 Oktober 2010 - 12:13

    Jolijn:

    Klinkt nog steeds allemaal heel goed. Geniet er nog maar even heel hard van voor je het allemaal weer moet gaan missen! Doe de groetjes aan Yvonne, ik zal morgen de uitslag wel even twitteren ;-)
    Veel plezier nog en tot gauwwww! xxx

  • 04 Oktober 2010 - 07:14

    Zus:

    He zusje

    Geniet nog even van je laatste dagen daar. Bellen we nog een keertje voordat je terug komt?

    Kus

  • 05 Oktober 2010 - 17:42

    Patty:

    Over een weekie weer thuis:D:D:D (sorry als je dit nog niet wilt horen;))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

My life in Bangkok

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Chiang Mai deel 2

01 Oktober 2010

Eerste dagen Chiang Mai

26 September 2010

Bijna Thuis

12 September 2010

Korte Update

05 September 2010

Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek
Karin

Blog over mijn study abroad in Thailand van 5 maanden en mijn stage van 3 maanden in Southampon. Binnenkort word er weer een nieuwe reis aan toegevoegd..backpacken door Zuid-Oost Azië met Bert!

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 33596

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 28 November 2012

Karin en Bert backpacken door Zuid-Oost Azië

29 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Stage Coopervision

19 Mei 2010 - 14 Oktober 2010

My life in Bangkok

Landen bezocht: