Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek

Door: karinvanrijswijk

Blijf op de hoogte en volg Karin

05 September 2010 | Thailand, Bangkok

Heey Guyss
Lang geleden dat ik een blog geschreven heb, maar ik zit nog steeds in Thailand hor. Ik heb de laatste weken gewoon niet zo heel veel bijzondere dingen meegemaakt. Maar ik natuurlijk wel weer eens over het normale leven van Bangkok vertellen ;)
Waar zal ik eens beginnen, ojaah mijn aanvaring met de Thaise politie. Klinkt heel spectaculair maar het valt mee ;) Vorige week donderdag tijdens het uitgaan is mijn portemonnee gejat. Jaahor, dat moet mij weer overkomen natuurlijk. Alles zat erin, bankpas, verzekeringspasjes, studentkaart, cashcard, contant geld. Daar zit je dan om 4 uur snachts, zonder portemonnee. Een taxi genomen terug naar de club waar we als laatst waren in de hoop dat ik hem misschien daar verloren had, maar neej. Volgende stop: Uuh Mister, can you take us to the policestation? Daar zit je dan.. op het Thaise politiebureau in het Engels een verklaring af te leggen.. en je ziet gewoon dat die politiemannen je totaal niet begrijpen. De verklaring werd in het Thais opgeschreven, dus ik kon ook niet controleren of dat hij nou echt opschreef wat er gebeurd was en wat ik kwijt ben. Dat was me een avondje. Inmiddels heb ik alles geregeld en de belangrijkste pasjes kunnen elk moment met de post aankomen in het Hotel. OJah, ik heb de verklaring door een Thai laten voorlezen, en er klopte dus inderdaad geen reet van :P
Mijn volgende aanvaring.. met de Thaise kapper! Ik durfde dus echt niet naar de kapper hier! Iedereen heeft hier heeeel stijl haar, kom ik daar aan met mijn slag. En de thaise kapsels zijn echt heel typisch, vooral bij de jongens. Ik stap de eerste kapper binnen. Sawadee kaa, haircut? Ze kijkt me echt aan of ik dom ben ofzo en begint in het thais tegen me te praten. Okay, laat maar ik ga wel naar de volgende! Sawadee kaa, haircut? Yeah, come in! Eindelijk, ik word op een stoel gezet, mijn haar word 3 keer gewassen en krijg ook nog eens een hoofdmassage. Daarna moet ik een plaatje uitzoeken uit een boek en ze knipt het bijna precies na, respect. Wees maar niet bang, het is echt niet anders dan anders geworden ;) en dit alles voor €4,25!!
Annelouc en Anne-Marte hebben ook iets unieks meegemaakt, jammer dat ik daar niet bij was. Er zat een krokodil bij hun appartementencomplex voor de deur! Jaa een echte, midden in de stad. Ik vond het een aardig indrukwekkend verhaal. Vertellen we het aan Prince, een thaise vriend van ons, zegt hij, dat is geen krokodil maar een ander soort beest wat er op lijkt ofzo. En die komen heel veel voor in Bangkok. Pardon?? Krokodillen in de stad? Vreemd land is dit toch eigenlijk.
Vandaag is het Zala’s verjaardag en Annelouc, ik en Anna-Marte hadden gisteravond een supriseparty voor haar georgeniseerd. We hadden alle internationale studenten uit ons hotel uitgenodigd en nog wat thaise mensen. Zij moest in haar kamer blijven tot we haar ophaalde. We hadden een taart voor haar gekocht die we om 00.00 binnenbrachten en iedereen had cadeautjes. Daarna zijn we met zijn alle wezen stappen en natuurlijk Mc Donalds Delivery besteld. Het was wee een geslaagd avondje.
Vandaag ga ik maar weer eens verder met studeren. Over 2 weken heb ik mijn Finals, deze tentamens zijn ongeveer 50 procent van je eindbeoordeling, dus heeel belangrijk! Dit wordt nog pittig. Ach ik kijk maar uit naar de tijd daarna, dan komt Yvonne langs en gaan we samen naar Chiang Mai!! De tijd gaat toch zoo snel, nog even en ik ben gewoon weer thuis.. al is het maar voor 2 weken;) Ik kijk er naar uit om iedereen weer te zien!

  • 05 September 2010 - 19:47

    Marcel:

    Leuk weer eens iets van je te lezen!
    Interessante materie een op een krokodil lijkend beest!

    Ik kan je wel vast vertellen dat het erg leuk is als yvonne komt tenminste ik vond het erg gezellig samen metr haar in NY.

    Wanneer komt je volgende blog??????

    greetz vanuit hardinxveld

  • 06 September 2010 - 07:45

    Lisanne:

    Je maakt altijd nog meer mee dan wij hier haha :p

    Als je thuis bent lekker een avondje met de meiden wat leuks doen! Komt goed!

  • 12 September 2010 - 15:37

    Tessa:

    Je maakt daar echt van alles mee zeg. Tof!
    En naar de kapper voor €4,25.. Waar maak je dat hier nog mee?
    Ook erg gezellig dat je een Hardinxvelder op bezoek krijgt.
    Nog heel veel plezier daar! Geniet er van.
    Verlang je trouwens stiekem al een beetje naar Nederland? ;) XX Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

My life in Bangkok

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Chiang Mai deel 2

01 Oktober 2010

Eerste dagen Chiang Mai

26 September 2010

Bijna Thuis

12 September 2010

Korte Update

05 September 2010

Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek
Karin

Blog over mijn study abroad in Thailand van 5 maanden en mijn stage van 3 maanden in Southampon. Binnenkort word er weer een nieuwe reis aan toegevoegd..backpacken door Zuid-Oost Azië met Bert!

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 33588

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 28 November 2012

Karin en Bert backpacken door Zuid-Oost Azië

29 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Stage Coopervision

19 Mei 2010 - 14 Oktober 2010

My life in Bangkok

Landen bezocht: