Bijna Thuis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu Bijna Thuis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

Bijna Thuis

Door: karinvanrijswijk

Blijf op de hoogte en volg Karin

26 September 2010 | Thailand, Bangkok

Haay allemaal.
Daar ben ik weer, het is inmiddels een tijd geleden dat ik een blog geschreven heb. Alles is hier gewoon al zo standaard, de cultuur, de mensen, de bezigheden. Eigenlijk maak je niet zo heel veel nieuwe dingen meer mee.

Vorige week zaterdag zijn we met een groepje van 8 studenten Bangkok ingegaan met onze Thai Language and Culture leraar. Hij vond ons zo aardig dat hij graag een dagje met ons op stap wilde en nog wat dingen wilde laten zien. We werden om 9 uur op gehaald met een super luxe van! De eerste stop was een origineel thais huis (van een premier geweest) wat nu een museum is. Het wel heel leuk te zien in wat voor soort huis deze mensen vroeger leefde, zo anders als in Nederland! De huizen staan op palen, zijn redelijk laag en je mag nergens je schoenen aan ;). Het was het huis van een rijk persoon dat zag je ook wel aan de meubels, echt heel mooi houtsnij werk en veel buddistische beelden van goud enz. Het was heel groot en je liep soort over bruggetjes naar een ander deel van het huis. De tweede stop was tempel, één van de vele die in Bangkok hebt en ze blijven mooi. Het was etenstijd en het was heel grappig om te zien dat de monnikken aan tafel gingen zitten en eten kregen terwijl om hun heen allemaal toeristen liepen!

Smiddags zijn we gaan eten in een Italiaans restaurant, die best wel bekend is in Bangkok. Er hing namelijk een hele lijst met foto's van Thaise celebritie/royals die in het restaurant gegeten hebben.

De derde stop was een Art Expedition. Hier moesten de vrouwen alweer een rok of sarong aan, daar word ik zo gek van. Gelukkig had ik er één van Susanne geleend. Dit super mooie grote gebouw stond vol met hedendaagse kunst, vooral dingen die de koning of koningin gekregen hadden. Ik heb nog nooit van mijn leven zoveel goud gezien!! Tronen, schepen, draken gemaakt van goud. Wandschilderingen met goudverf, grote borduursel met goud en zilver draad er doorheen. Echt heeeel mooi, maar wat heb je er aan? De koningin heeft besloten het tentoon te stellen maar naar mijn mening is het echt verspild geld. Die kunstwerken zijn zoo veel geld (en tijd) waard, daar hadden ze een hele provincie van Thailand mee verder op kunnen bouwen! Jammer genoeg mochten we binnen geen foto's maken.

De vierde stop was het paleis van Rama 4 (op dit moment regeert koning Rama 9) Dit was heel cool, het paleis was zo anders dan dat ik me voorgesteld had. Hij stond ook helemaal op palen en elk deel van het paleis had een andere kleur. Rama 4 was één van de eerste koningen die naar Europa ging om te studeren. In zijn paleis stonden dan ook verschillende voorwerpen uit Europa, zoals Delfs blauw servies uit Nederland! Het was gigantisch groot met veel schilderijen, kamertjes en een heel luxe badkamer voor die tijd! Wat er alsnog best wel armoedig uit zag :P Het paleis word af en toe nog gebruikt door de huidige Koning en Koniningin om gasten te ontvangen.

Inmiddels had iedereen het wel een beetje gehad maar Ajhaan Nak wilde toch nog graag naar NOG een tempel.. vooruit dan maar. Dit was een tempel met veel chinese invloeden, daar hou ik altijd wel van. Dat is toch net wat kleurrijker en levendiger dan de traditionele thaise tempels. Na één rondje lopen vond ik het wel genoeg geweest. Als afsluiting hebben we heerlijk chocoladetaart gegeten bij een restaurantje en toen gingen we richting het hotel.. we waren om 7 uur thuis en ik was helemaal verrot.

Vorige week maandag en woensdag had ik tentamen, deze zijn allebei redelijk goed gegaan dus daar maak ik me geen zorgen meer over. De rest van de week heb ik me vermaakt met studeren, sporten en eten ;)

Zaterdag avond ben ik voor het laatst uitgeweest. De Nederlandse DJ Laidback Luke draaide in een club in Bangkok dus daar moesten we zeker heen. Het was best wel chique, inclusief gasten lijst. Maar wij mochten heel snel naar binnen en voor de helft van de prijs omdat we Nederlands waren! Ideaal!!

Het naar huis gaan komt al best wel dichtbij. Ik heb maandag, dinsdag en woensdag nog tentamen. Dinsdag komt Yvonne aan en dan gaan we samen een week naar Chiang Mai. Lekker als afsluiting na al dat leren. Als ik daarvan terug ben schrijf ik waarschijnlijk mijn laatste blog over wat ik daar allemaal meegemaakt heb! 12 oktober is het zover, dan ben ik weer in Nederland!

Maak er weer het beste van deze week!

  • 26 September 2010 - 17:44

    Iris:

    Almost back home, can't wait!!! <333333

  • 28 September 2010 - 16:43

    Nelis:

    fijn om te lezen, dat de tentamens goed gaan.
    deze week de laatste en dan nog lekker met Yvon een weekje op stap.
    Thailand wordt voor jou een super ervaring, die niemand je meer afneemt Karin. En dan te bedenken dat het vertek uit Nederland zo moeizaam ging. Tot in Nederland, doei doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

My life in Bangkok

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Chiang Mai deel 2

01 Oktober 2010

Eerste dagen Chiang Mai

26 September 2010

Bijna Thuis

12 September 2010

Korte Update

05 September 2010

Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek
Karin

Blog over mijn study abroad in Thailand van 5 maanden en mijn stage van 3 maanden in Southampon. Binnenkort word er weer een nieuwe reis aan toegevoegd..backpacken door Zuid-Oost Azië met Bert!

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 33593

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 28 November 2012

Karin en Bert backpacken door Zuid-Oost Azië

29 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Stage Coopervision

19 Mei 2010 - 14 Oktober 2010

My life in Bangkok

Landen bezocht: