Chiang Mai deel 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu Chiang Mai deel 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

Chiang Mai deel 2

Door: karinvanrijswijk

Blijf op de hoogte en volg Karin

06 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Hier dan deel 2 van mijn weekje Chiang Mai met Yvonne. Ik was gebleven bij dag 3. Na lekker uitgeslapen te hebben kwamen we met het idee om fietsen te huren. Wij stappen met volle moed op de fiets met een kaart van de omgeving. Het doel was langs de rivier fietsen maar daarvoor hadden we al een aantal problemen. Het begon met het links rijden, dat was nogal wennen en probleem 2 was het grote aantal éénrichtingswegen! Na een aantal gevaarlijke verkeerssituaties kwamen we dan toch op de geplande weg en hebben we relax wat van de buitenwijken van Chiang Mai gezien. S'avonds zijn we naar de Saturday Night Walking Street. Een hele straat vol met kraampjes waar ze spulletjes verkopen. Deze had een heel gezellige sfeer want er gebeurde van alles. Hier en daar zat een groepje blinden muziek te maken of kinderen een traditioneel dansje op te voeren. Op deze markt hebben wij ook ons eten bij elkaar gezocht, eindresultaat: 2 gangen + toetje voor 55 baht!

Dag 4.. dat was me een zware dag. We hadden een fietstocht geboekt, blijkbaar een mountainbike tocht :P We werden om 9 uur opgehaald en naar het kantoortje gebracht. Daar hebben we onze route nog even ter plekke aangepast, het werd een Down Hill Mountainbike tocht. Op het kantoortje kregen we een professioneel fietsshirt + helm. Met een groep van 6 mensen werden we de heuvel opgerijden. Aangekomen op het startpunt krijg iedereen nog even wat meer bescherming toe gegooid, knie/scheenbeschermers, onderarm/elleboogbeschermers en handschoentjes. Uiteindelijk begonnen Yvonne en ik samen met 2 gidsen aan onze route. Op het begin was het toch wel redelijk eng. Het was offroad en best wel stijl en dan te bedenken dat ik al 5 maanden niet gefietst had! En ik thuis ook geen fiets heb met versnellingen en handremmen... Het was wel heeel gaaf, de omgeving was super mooi en de gidsen erg aardig. Halverwege stopten we nog bij een waterval voor een korte pauze. Om half 4 waren we weer veilig en heel terug. Ik ben best trots op mezelf, geen één keer gevallen!! Alleen een paar almosts ;) Wat ik er wel aan over gehouden had is zere billen en spierpijn :P
S'avonds zijn we naar de Sunday Walking Street geweest, deze was nog veel groter dan die van zaterdag! Na deze doorgelopen te hebben lagen we al snel uigeput in bed.

Dag 5.. op deze dag hadden we niet zoveel gepland. Eerst maar eens heerlijk uitgeslapen en ontbeten. Daarna hadden we een busje gepakt naar Wat Suthep, één van de belangrijkste tempels van het noorden. Deze lag boven op een heuvel en hier vandaan had je een prachtig uitzicht over Chiang Mai! Jammer dat het niet helder was.. De rest van de dag hebben we lekker koffie gedronken en ons boekje gelezen :)

Dag 6.. de laatste. We hebben nog even gezellig door de oude stad gewandeld en wat tempels bezocht. Maja op een gegeven moment beginnen ze allemaal op elkaar te lijken. Dus in de loop van de middag zijn we weer in een koffiehuis beland met ons boek ;) Om 6 uur zijn we met onze spullen naar het busstation vertrokken. Toen moesten we kiezen met welke bus we terug naar Bangkok gingen.. een questie van gokken. En dat was niet helemaal goed gegaan. We hadden wel eerste klas, met deken en eten en drinken :D Maar het was ook een soort stopbus.. dus we hebben 2 uur langer over gedaan dan de heenreis. Ook krijgen we onderweg nog eens bezoek, van de politie! Opeens moesten we stoppen langs de kant van de weg en komen er 5 agenten de bus ingelopen (inclusief wapens) Het bleek een soort paspoort controle te zijn. Gelukkig deden ze niet zo heel erg moeilijk. Buiten de bus stonden er nog 2 de onderkant van de bus te controleren en toen alles okay was mochten we weer verder. Dat was een hele ervaring, vooral omdat 1 agent 2 keer zijn hoofd stootte tegen de tv en we uit moesten kijken dat we hem niet te hard uitlachte :P

Om 7 uur sochtends kwamen we eindelijk aan in het hotel en hebben we eerst een paar uur geslapen. De rest van de dag bestond uit inpakken, eten en lekker hangen bij het zwembad. Nu ga ik Yvonne wegbrengen naar het vliegveld en blijf ik nog alleen achter voor 5 daagjes. Zie jullie snel weer!!

• 06 Oktober 2010 - 16:46

Nelis:

Ik lees dat je het met Yvon super hebt gehad.

• 06 Oktober 2010 - 16:46

Nelis:

Ik lees dat je het met Yvon super hebt gehad.

• 09 Oktober 2010 - 23:12

Marcel:

Hoi Karin,

Leuk al je (jullie) verhalen weer te lezen.

Geniet van je laatste uurtjes daar.

Tot zaterdag(als je komt kijken dan he).

Prettige vlucht!

Liefs marcel

• 10 Oktober 2010 - 13:05

Marian De Wit:

hoi karin
    alvast een welkom thuis voor je!!