Footballgame and TigerZoo! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu Footballgame and TigerZoo! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

Footballgame and TigerZoo!

Door: karinvanrijswijk

Blijf op de hoogte en volg Karin

05 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Hoihooi
Het is weer maandag dus tijd voor een nieuw blog. Laat ik eens beginnen met een nogal opmerkelijke mededeling.. ik heb deze week mijn eerste gefrituurde sprinkhaan op!!! omg.. dat had ik dus nooit verwacht van mezelf. Het was niet eens zo vies eigenlijk :P er zat alleen weinig smaak aan en het was meer schaal dan inhoud.

Vrijdag had ik mijn eerste quiz van marketing management, ik had er echt goed voor geleerd! Maar hij was nogal moeilijk.. gelukkig was ik niet de enige die dat vond.

Vrijdagavond was natuurlijk dé avond! Ik was eerder deze week met Zala naar de 7eleven geweest om Nederlandse vlaggen te kopen. Hiermee zijn we naar een Tailor gegaan en deze heeft er een topje/jurkje voor ons van gemaakt! Bij elkaar hebben we er ongeveer 3 euro voor betaald, echt geen geld! Dat is dus echte Vaderlands liefde. We hebben de wedstrijd op Koh San Road gekeken, het backpackersdisrict van Bangkok. Het was geweldig! We hadden een bar gevonden met super veel nederlanders en na de wedstrijd ging de polonaise de hele straat door en werd er zelfs af en toe een aprés ski nummer gedraaid!

Laat naar bed en weer vroeg eruit.. om 8 uur ging de wekker. Om 9 uur zaten Zala en ik in de bus richting Sri Racha, naar de Tiger Zoo. Zoals gewoonlijk zaten we weer eens in de verkeerde bus.. een stopbus in plaats van een rechstreekse:( Daardoor duurde de reis heel lang. Eenmaal aangekomen in Sri Racha begon het keihard te regenen! Echt niet normaal, binnen 1 minuut stond het hele dorp blank denk ik. Wij maar wachten op een taxi die ons naar de Tiger Zoo kon brengen.. en er kwam er maar geen. Dat zijn we totaal niet gewent, in Bangkok zie je overal taxies! Toen hebben we maar een Tuk Tuk gepakt, de driver was echt super aardig en heeft ons gelukkig niet opgelicht ofzo.

Bij de ingang van de Tiger Zoo gooide we weer onze charmes in de strijd om voor een lagere prijs binnen te komen. Het is hier namelijk normaal dat als je Thais bent minder hoeft te betalen. Wij zijn natuurlijk ABAC students, dus half Thais kun je ons wel noemen. En jaa hor.. het is ons weer gelukt, voor één derde van de normale prijs stonden we binnen! Het is niet zo'n grote dierentuin, maar het staat meer bekend om zijn dierenshows. We hebben een krokodillen, olifanten en tigershow gezien. Je kijkt daar eigenlijk naar met gemengde gevoelens.. het ziet er echt super gaaf uit maar je weet ook dat het eigelijk niet klopt. Die beesten horen geen kunstjes te doen.

Ook ben ik met een krokodil, olifant en met tijgerbabies op de foto geweest! Die waren zo schattig, je mocht ze de fles geven :P Je mocht ook kijken in het educationcentre. Hier zag je hoe ze de tijgertjes opvoeden.. ze groeien op bij een Varken. Echt heel vreemd om te zien. Rond 6 uur was het tijd om weer richting Bangkok te gaan.. maar er was natuurlijk weer geen taxi te zien, maar 1 tuktuk en die was al bezet :( Gelukkig was deze man zo aardig een vriend van hem op te bellen om ons naar het busstation te brengen. Deze keer hadden we wel een rechstreekse bus naar Bangkok! En om 9 uur waren we weer thuis, net op tijd om nog de wedstrijd Argentinië-Duitsland te kijken! S'avonds ben ik gezellig aan stappen met Zala en Annelouc en eindigde we weer in de Mac Donalds (A) waar we de voetbalwedstrijd Paraquay-Spain hebben zitten kijken.

Op zondag hebben we eerst relax gezellig met zijn allen gegeten bij Ciabatta en daarna weer naar de Weekend Market gegaan. Dit was erg gezellig, we waren namelijk met 5 meiden. O.a. ook het zusje van Annelouc die hiet op bezoek is. Op de weekendmarket heb ik mijn Backpack gekocht!!!! De kwaliteit is niet zoals in Nederland jammer genoeg maar dat kan ook niet anders al betaal je er 30 euro voor. Ik heb super zin hem te gaan gebruiken als ik ga rondtrekken in het Zuiden van Thailand en als ik naar Cambodja ga.
Ojaah, Annelouc en Zala hebben vissen en een kom gekocht op de markt. Ik ben heel benieuwd hoelang deze arme beestjes het gaan overleven!

Dit waren weer de hoog te punten van deze week. Vandaag ben ik vooral bezig met huiswerk maken en studeren. Over 2 weken zijn namelijk de tentamens! Deze week staat in het vooruitzicht: Veeeeeel leren, de halve finale kijken dinsdag om 1.30 :O en het weekend waarschijnlijk naar Kachanaburi! Bedankt voor alle leuke berichtjes weer :)

  • 05 Juli 2010 - 16:48

    Patty:

    Echt weer veeeel te leuk om dit allemaal te lezen! Ben blij dat het zo goed gaat en dat je het zo goed naar je zin hebt. Beetje jammer dat dat studeren er ook bij hoort natuurlijk, maarja moet ff hè;) Succes iig, en hopelijk tot snel op Skype!!

    (L)

  • 06 Juli 2010 - 14:27

    Jolijn:

    Die krokodil had ik never nooit niet gedaan haha! Ziet er wel gaaf uit! Hee klinkt ook errgg goed wat je na Thailand weer gaat doen joh!! Is dat nog een soort stage of iets? Veel plezier daar nog he, vergeet vooral je jurkje vanavond niet aan te doen! :D xxx

  • 06 Juli 2010 - 15:04

    Iris:

    Super gaaf joh die tiger zoo! Erg balen dat je daar toch ook nog moet studeren hahaha!
    Veel plezier vanavond met voetbal kijken en we skypen snel!
    Mis je xxxxxx

  • 07 Juli 2010 - 19:09

    Jenneke:

    Hoi Karin,
    Groetjes uit een warm Holland, volgens mij maak je het prima. Je hebt al veel gedaan zeg. Erg leuk om te lezen/ Hier gaat het prima, je ouders zijn vorige week wezen eten, was erg gezellig. Alle goeds en doe voorzichtig he. Liefs, Chris, Jenneke en kids.

  • 08 Juli 2010 - 20:17

    Marcel:

    RESPECT voor het opeten van de sprinkhaan!!!

    En ik ben nog steeds jaloers op het vasthouden van het tijgertje.

    Greetz!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

My life in Bangkok

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Chiang Mai deel 2

01 Oktober 2010

Eerste dagen Chiang Mai

26 September 2010

Bijna Thuis

12 September 2010

Korte Update

05 September 2010

Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek
Karin

Blog over mijn study abroad in Thailand van 5 maanden en mijn stage van 3 maanden in Southampon. Binnenkort word er weer een nieuwe reis aan toegevoegd..backpacken door Zuid-Oost Azië met Bert!

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 33594

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 28 November 2012

Karin en Bert backpacken door Zuid-Oost Azië

29 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Stage Coopervision

19 Mei 2010 - 14 Oktober 2010

My life in Bangkok

Landen bezocht: