Fullmoonparty!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu Fullmoonparty!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

Fullmoonparty!!

Door: karinvanrijswijk

Blijf op de hoogte en volg Karin

28 Juni 2010 | Thailand, Bangkok

Hoihooooi
Ik ben erachter gekomen dat maandag maar mijn vaste blogschrijf dag wordt. Dan weet ik tenminste nog precies wat ik dat weekend allemaal meegemaakt heb, want dan gebeuren toch te leukste dingen ;)

Op school is er niets boeiends gebeurt vorige week, dus daar heb ik eigenlijk niets over te vertellen. Maar voor het weekend stond er wel iets geweldigs op het programma, namelijk de Fullmoonparty!!!! De voorbereidingen begonnen ongeveer op woensdag, we moesten uitzoeken waar we treinkaartjes konden regelen. Het probleem was dat het reisbureau maar tot 6 uur open is en wij pas thuis zijn om 6 uur uit school... Dat werd dus haasten. Ik ben samen met Suus in ons uniform op een scootertje gestapt en naar het reisbureau geraced. We waren nog op tijd :D maar een paar dagen te laat.. wij wilde kaartjes voor de nachttrein van half 8 op Vrijdag en dan 2e klas met airco. De waren al uitverkocht :( toen werd het dus 2e klas met Fan.. maja beter dan niets!

Vrijdag was het zover. Met een groepje van 6 meiden vertrokken we richting het Centraal Station van Bangkok. Toen we daar aankwamen werden we meteen door een reisagent aangesproken, wat goed uitkwam. Daar konden we meteen kaartjes kopen voor de bus en de Ferry richting Koh Tao! Nadat we iets gegeten hadden vertrokken we om half 8 met de trein. Daar werd de groep opgesplitst omdat Rebecca, Anna-Marthe, Annelouc en Anne wel 2e klas kaartjes met airco hadden.

Ik, Suus en Zala gingen op zoek naar onze coupé met Fan. Wat een beleving is zo'n treinreis. Alle ramen en deuren stonden gewoon open zodat het een beetje cool bleef! Wij zaten naast een vrouwtje met 2 Chihuahua puppies, waar we gezellig wat mee gespeeld hebben. Rond 9 uur werden de bedden uitgeklapt. Wij sliepen bovenin waar je via een klein trappetjes moest komen. De bedden waren super relax, lekker zacht, lekker kussen en een dekentje :D Ik zou er zo een nacht op kunnen slapen als het niet zo'n herrie was door de open ramen en als ik airco had. Al met al heb ik denk ik toch nog 4 uur geslapen van de 8 uur lange treinreis. Om 4.15 kwamen we aan op ons eindpunt, Chumphon. Daar moesten we wachten tot we opgehaald werden om 6.00. Iedereen lag midden op het station met hun rugzak als kussen.. we waren net een stelletje zwervers. De busreis duurde 3 kwartier naar de boot. Wauw.. de kustlijn daar was zoo mooi! Allemaal kleine eilandjes en overal vissersbootjes. Je keek je ogen uit. De bootreis duurde 2,5 uur.. dat was eigenlijk net iets te lang omdat ik een beetje zeeziek werd. Eenmaal op Koh Tao aangekomen hebben we heerlijk ontbeten in een restaurantje in the middle of no where! Koh Tao is een prachtig eiland met super mooie stranden en bossen/bergen, hier ga ik zeker terug komen.

Met 7 mensen hadden we één kamer geboekt in een resort om onze spullen in te dumpen en te douchen.Het waren super schattige kleine houten hutjes op palen! Foto's komen nog!!
Ik voelde me echt vies na die lange reis en ben ook meteen naar de zee gerend. Daar hebben we smiddags heerlijk gechilld. En ben ik erachter gekomen dat ik zonnebrand gebruik met withning erin... die is dus meteen de prullebak ingegaan! Ik was er echt van overtuigd dat ik zonder had gekocht:(

Om 15.00 vertrokken we met een andere/snellere boot richting Koh Phangan, waar de Fullmoonparty was. Dit was maar een tochje van een uurtje. Daar aangekomen zijn we weer lekker gaan eten en hebben we een taxi gepakt richting Haad Rin. We waren natuurlijk nog veel te vroeg dus zijn we nog wat gaan winkelen. We hadden Fluor Bodypaint gekocht en anderen ook nog een nieuw t-shirt en wat fluor armbandjes en kettingen. We hebben wat gekletst op het strand en wat gezwommen.

Rond 9 uur werd het echt druk op het strand. Ik zal proberen uit te leggen hoe het feest in elkaar zat. Het was een 2 kilomter lang strand, waar allemaal kraampjes stonden waar je dinken kon kopen. Dit drinken word verkocht in Buckets, kleine emmertjes. Om de zoveel meter staat weer een nieuwe muziekinstallatie waar een ander genre muziek word gedraaid. En over het hele strand heen staan houten podiums en blacklights. Aan het begin van de avond stonden op verschillende plekken artiesten kunstjes met vuur te doen. En er waren in de brand gestoken springtouwen waar je in kon gaan springen. Al redde je het om 10 keer te springen kreeg je een gratis shotje. Geweldig om te zien!! Maar ik zou het nooit zelf doen, het is toch een beetje eng. Ook was er een glijbaan die door een in de brand gestoken poort ging. Daar zijn we wel met zijn allen vanaf gegaan! Zoo cool.

Iedereen zag er geweldig uit op het stand. De meeste jongens alleen in hun zwembroek en de meisjes in rokjes/jurkjes/korte broekjes en hun bikini. De meeste mensen zaten helemaal onder de fluoriserende bodypaint, wij hadden onszelf ook helemaal ondergeschilderd! Ook mijn witte T-shirt zit helemaal onder de verf, deze bewaar ik als herinnering;)

We hebben heel de nacht doorgefeest en de zon zien opkomen terwijl we nog steeds aan het dansen waren. Het was een geweldige ervaring!! Om 8.30 hadden we de ferry terug naar Koh Tao. Het enige wat we daar nog gedaan hebben is heeeeerlijk gedouched, terugreis geregeld en heerlijk ontbeten. om 14.00 zaten we alweer in de taxi en om 15.00 op de SNELLE :D boot naar Chumphon. Het geweldige was dat ik daar weer dezelfde Nederlandse jongen ontmoette die ik ook aan het eind van de Fullmoonparty ontmoet had! Hij was nog doorgegaan naar de afterparty en kwam daar nu vandaag en ging meteen door naar Bangkok. Zoo leuk om elkaar dan weer terug te zien. De terugreis zijn we met de bus gegaan. Zala en ik hadden perfecte plekken met veel ruimte voor onze benen en de stoelen konden heel ver naar achter. Het was een relaxe terugreis en om 1.00 zondagnacht waren we weer terug in het Interplace hotel.

Ik ben zo snel mogelijk mijn bedje ingedoken aangezien ik 3 nachten achter elkaar bijna niet geslapen had, maar het was het zeker waard! Volgende maand ben ik er zeker weer bij en ik hoop dan samen met Ronald en Marco te zijn :)

Ik zal zorgen dat de foto's zo snel mogelijk online komen, dan kun je een beter beeld krijgen van het feest! Nu is het echte leven weer begonnen en ben ik een presentatie aan het voorbereiden en aan het leren voor een quiz. Dit was weer genoeg over dit weekend! Miss jullie allemaal wel hor!

  • 28 Juni 2010 - 09:31

    Lisanne:

    Zou ik jou eens vertellen dat het hier nu ook tropisch weer is haha. Iedereen zit binnen want het is 30+ (!!!!) graden!

    Feestje klinkt goed! Have fun nog he :) Ik mail je snel weer, nu nog leren voor tentamens, bluuuh.

    Love!

  • 28 Juni 2010 - 10:34

    Iris:

    Het is hier zeker tropisch weer!! Echt heerlijk :D vrjidag wordt het 33 !!! graden haha.

    Feestje sounds great, zou graag willen komen maar dat gaat een beetje in de kosten lopen hahah ;) Veel plezier nog!

    Dikke kus xxxx

  • 04 Juli 2010 - 12:55

    Nelis:

    Hai Karin,

    Ik heb weer een mooi verhaal gelezen. Het lijkt wel een rollercoaster aan belevenissen!! Ik ben blij voor je dat je het naar je zin hebt. Geniet er met volle teugen van. Doei doei

  • 04 Juli 2010 - 18:50

    Marcel:

    Mooi verhaal weer!!

    Misschien ook een thema voor het vriendenschaar feest.

    Heel veel plezier verders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

My life in Bangkok

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Chiang Mai deel 2

01 Oktober 2010

Eerste dagen Chiang Mai

26 September 2010

Bijna Thuis

12 September 2010

Korte Update

05 September 2010

Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek
Karin

Blog over mijn study abroad in Thailand van 5 maanden en mijn stage van 3 maanden in Southampon. Binnenkort word er weer een nieuwe reis aan toegevoegd..backpacken door Zuid-Oost Azië met Bert!

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 33587

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 28 November 2012

Karin en Bert backpacken door Zuid-Oost Azië

29 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Stage Coopervision

19 Mei 2010 - 14 Oktober 2010

My life in Bangkok

Landen bezocht: