Sushi / Bios / Grand Palace - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu Sushi / Bios / Grand Palace - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

Sushi / Bios / Grand Palace

Door: karinvanrijswijk

Blijf op de hoogte en volg Karin

14 Juni 2010 | Thailand, Bangkok

En het is weer tijd voor een nieuwe Blog. Hij is een beetje laat maar dat komt omdat ik wat problemen had met het inloggen op deze site.. heel vreemd.
Het was deze week gewoon weer een normale schoolweek. Daar is niet zoveel boeiends over te vertellen. Mijn weekend begon eigenlijk woensdag avond al! Douglas was die dag jarig en toen zijn we met zijn alle Sushi enzo gaan eten bij een super leuke Foodketen. Je gaat zitten en er loopt een lopende band over je tafel heen waar allemaal bakjes met eten voor je langskomen. Je mag zoveel pakken als je wilt en deze moet je dan koken in de soort pan die ook in je tafel is gebouwd. Ook was er nog een lopend bufet met allerlei soorten Sushi, Gamba's en nog veel meer! Ik had nog nooit Sushi op, maar ik vond het erg lekker :D TOen we klaar waren met eten zijn we ook nog maar met zijn alle naar de Bios geweest.. dat is hier toch super goedkoop! Het was een geslaagd avondje behalve toen de wekker donderdag weer om 6.45 afliep...

Donderdagavond zijn we met zijn alle wezen stappen, ook nog ter ere van Douglas zijn verjaardag ;) We zijn in 2 clubs geweest, Narz en Bossy. Was super gezellig! Om half 6 waren we pas weer thuis.. en mijn wekker liep om 11 uur af omdat ik een les in moest halen.. heel gemeen want de rest heeft de hele dag in bed gelegen! Vrijdagavond heb ik dan gebruikt om lekker bij te slapen.

Zaterdag had ik om half 10 afgesproken met Susanne, Zala, Rebecca (Germany), Rebecca (Sweden) en Anne-Marte. We zouden naar Grand Palace gaan. We hadden alleen niet verwacht dat het die dag zoooo warm zou zijn.. het was echt niet normaal, beetje jammer. We zijn met de boot naar het centrum gegaan. Hij gaat echter super snel en stopt maar heel kort bij elke "halte", dus je moest goed opletten! Het water stonk wel aardig want in Bangkok is er nog steeds een open riool... Grand Palace was echt super mooi! Allerlei tempels en beelden, veel goudkleurig en glimmend. Je ziet het wel op de foto's. Ik moest een één of andere doek om mijn benen want anders mocht ik niet naar binnen. Je knieën moesten bedekt zijn en een legging mocht blijkbaar niet.. We hebben het voor elkaar gekregen om gratis binnen te komen!! (foreigners moeten betalen en voor Thai is het gratis) We hebben onze studentenkaart laten zien, en dat betekend dat we voor een deel Thai zijn op dit moment ;)

Na Grand Palace zijn we weer met 6 mensen in de taxi gekropen.. lekker knus :P en zijn we wat gaan eten en shoppen. Iedereen heeft wel iets gekocht. Rodn 5 uur waren we weer terug in ons hotel. We hadden de taxi terug genomen wat niet zo slim was.. want er was natuurlijk weer een traffic jam.

Er waren weer afspraken gemaakt om te gaan stappen. Eerst hebben we voetbal gekeken bij HOme-Bar, een klein tentje tegenover ons hotel en toen zijn we met 3 duitsers, 4 nederlanders, 2 thai en 2 indiërs wezen stappen. Dit was weer een geslaagde avondje:) Zondag hebben we weer heel de dag bij het zwembad gechilld en ben ik redelijk vroeg naar bed gegaan.

Maandag is bij mij tegenwoordig huiswerk dag. Dus ik ben veel voor school bezig geweest, maar ik ben ook een nieuwe oplader voor mijn laptop wezen kopen! En we hebben onze was weggebracht bij een Laundry Shop. Dat vrouwtje had een speciale deal voor mensen die hier langer verblijven en we mogen voor 800 bath 200 kledingstukken laten wassen en drogen! Super relax.

Op dit moment is iedereen zich aan het klaarmaken voor de wedstrijd Nederland-Denemarken. Deze gaan we kijken met een aantal mensen van de Nederlandse Ambassade. Laat ik nou eens heel slecht geen oranje shirt bij me hebben.. dan maar rood/wit/blauw aantrekken ofzo :P

Dit was het weer voor deze week :)
xxx

  • 14 Juni 2010 - 10:16

    Jolijn:

    Slecht hoor, geen oranje shirt bij je! Zou het eerste zijn wat ik in zou pakken als ik naar Thailand ga.. Ook geen vuvuzela bij je zeker? ;)
    Klinkt verder nog steeds super leuk joh!! Ik ga me nu ook maar eens omdopen in het oranje en lekker richting de Kraaij.. Veel plezier! xxx

  • 18 Juni 2010 - 21:33

    Mas Petersen:

    Hoi Karin,...van harte gefeliciteerd met je verjaardag,ondanks gemis van fam.hopen wij dat je een hele leuke dag hebt gehad...maar daar ben ik eigelijk niet bang voor...zo te lezen maak je genoeg mee,is er veel te zien en zijn er leuke mensen waar je mee op kunt trekken...geniet van al het moois...en sterkte bij je studie hoor...een hartelijke groet

  • 20 Juni 2010 - 15:36

    Henk En Marian:

    Hoi Karin,
    Leuk om al je belevenissen te lezen, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Je hebt het vast wel gevierd want het was op je vrije dag.
    Geniet maar lekker van je tijd daar!
    groeten Henk en Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

My life in Bangkok

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Chiang Mai deel 2

01 Oktober 2010

Eerste dagen Chiang Mai

26 September 2010

Bijna Thuis

12 September 2010

Korte Update

05 September 2010

Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek
Karin

Blog over mijn study abroad in Thailand van 5 maanden en mijn stage van 3 maanden in Southampon. Binnenkort word er weer een nieuwe reis aan toegevoegd..backpacken door Zuid-Oost Azië met Bert!

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 33594

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 28 November 2012

Karin en Bert backpacken door Zuid-Oost Azië

29 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Stage Coopervision

19 Mei 2010 - 14 Oktober 2010

My life in Bangkok

Landen bezocht: