First Weekend in BBK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu First Weekend in BBK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

First Weekend in BBK

Door: karinvanrijswijk

Blijf op de hoogte en volg Karin

07 Juni 2010 | Thailand, Bangkok

Okay, ik ben mezelf aan het aanleren als ik iets beleefd heb het maar meteen te gaan typen anders vergeet ik de helft. Dit weekend zijn we begonnen met het verkennen van Bangkok. De komende weekenden gaan we telkens een ander deel bezoeken.

We zijn begonnen met Siam Square. Dit is redelijk in het centrum van Bangkok. Dit gebied was ook in handen van de Red Shirts tijdens de rellen. We zijn vlak bij het winkelcentrum geweest die afgebrand is. Hier en daar zag je een uitgebrand gebouw maar van de rest merkte je er totaal niets van. We zijn in 3 verschillende soorten winkelcentrums geweest. De eerste was Siam Center. Een super groot complex met allerlei mooie winkels, voor thaise begrippen redelijk duur maar voor ons Nederlandse prijzen.

Het tweede winkelcentrum was Siam Paragon. Hier vond je alleen maar de dure merken zoals Chanel/Armani enz. Kijken, kijken en niet kopen dus.

De laatste was MBK, dit is veeel goedkoper en het ziet er echt uit als een overdekte markt. Hier kun je ook gewoon onderhandelen over de prijs enz. Tijdens onze ontdekkingstoch hadden we afgesproken met Jennifer en Nim, een nederlands stelletje die we ontmoet hebben op de borrel van de Nederlandse Ambassade. Daar zijn we mee gaan eten bij BBQ PLaza. Super leuk, dan krijg je een soort bbq op je tafel en ga je je eigen vlees bakken en noodles maken enz.

Na het eten zijn we met de Skytrain door gegaan naar het Hotel waar de jongens die nacht sliepen. Hier hebben we even gechilld en toen zijn we de stad ingegaan! We zijn in een super gezellig bar terrecht gekomen met live-muziek :) Het was zeker een super avond!! We zijn bij de jongens in het hotel blijven slapen omdat we geen zin hadden de taxi terug te gaan naar ons hotel.

Op zondagochtend zijn we terug gegaan en hebben de rest van de dag niet zo veel meer gedaan. Beetje relax rondgehangen bij het zwembad. S'avonds zijn we naar de Bioscoop geweest, naar Sex and the City 2!! Echt een super leuk film. De bios was heel relax met stoelen die een beetje naar achter gaan al ga je er op zitten. Het was er alleen echt super koud!! Maar dat hadden we al van Jennifer gehoord dus we waren er op voorbereid. In onze lange broek .. terwijl het buiten 30 graden is... en een sjaal mee :P

Vandaag zijn we heel goed aan de studie gegaan. Ik heb mijn favo studieplek al gevonden! Bij het zwembad :D daar is het iets minder warm en waait het wat meer. Vanavond ben ik samen met Susanne naar wat winkeltjes in de buurt geweest en hebben we een Love You Thailand T-shirt gekocht :D daarna zijn we samen wezen eten, voor maar 50 bath per persoon. Dat is dus ongeveer €1,50!!

Ik begin me hier al helemaal thuis te voelen en probeer me aan te passen aan de cultuur. Het gedag zeggen gaat al vlot en ik eet nu zelfs noodles tussen de middag ;)Morgen moet ik weer naar school, nu gaan we voor het eerst gebruik maken van de schoolbus. Het is ongeveer 45 minuten reizen naar de andere campus.. vroeg op dus! Het is niet zo'n heel boeiend verhaal geworden, maar ik heb geen bijzondere dingen gedaan. Hopelijk vinden jullie het ook leuk een beetje over mijn dagelijkse leven te lezen ;)

  • 08 Juni 2010 - 07:29

    Big Sister:

    He kaatje

    Natuurlijk vinden we het ook leuk om te weten wat jij daar dagelijks doet. Ben blij om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Mis je af en toe dus hoop dat we snel kunnen skypen.
    love you
    Kus

  • 08 Juni 2010 - 15:52

    Marcel:

    Leuk verhaal weer!

    Blijf schrijven.

    Grt marcel

  • 08 Juni 2010 - 18:10

    Yv:

    Like your story... en vooral de hele stad verkennen. Kan je mij de leukste plekjes laten zien ;) Gewoon blijven schrijven!

    Liefs

  • 09 Juni 2010 - 20:05

    Marloes:

    heee karin!

    ik lees al je berichtjes en ik vind het ook leuk om over je dagelijkse bezigheden te lezen!

    hoe gaat het met de 'cultuurschok'? het is wel een fijne cultuur toch? vredelievend enzo :) (behalve dan die hele situatie met die red shirts enzo dan van laatst ;))

    heel veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    xx marloes

  • 09 Juni 2010 - 22:21

    Melisa:

    Hey Karin! Had deze site ff via Marloes ontvangen.. super joh om te lezen! Ben jaloeeeers.

    Heel heel heeeel veel plezier nog gewenst daar!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

My life in Bangkok

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Chiang Mai deel 2

01 Oktober 2010

Eerste dagen Chiang Mai

26 September 2010

Bijna Thuis

12 September 2010

Korte Update

05 September 2010

Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek
Karin

Blog over mijn study abroad in Thailand van 5 maanden en mijn stage van 3 maanden in Southampon. Binnenkort word er weer een nieuwe reis aan toegevoegd..backpacken door Zuid-Oost Azië met Bert!

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 33591

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 28 November 2012

Karin en Bert backpacken door Zuid-Oost Azië

29 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Stage Coopervision

19 Mei 2010 - 14 Oktober 2010

My life in Bangkok

Landen bezocht: