Eerste schooldagen en een verhuizing - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu Eerste schooldagen en een verhuizing - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

Eerste schooldagen en een verhuizing

Door: karinvanrijswijk

Blijf op de hoogte en volg Karin

04 Juni 2010 | Thailand, Bangkok

En het is weer tijd voor een nieuw bericht!
Deze week heb ik mijn eerste lessen gehad en het viel helemaal niet tegen. De meeste leraren komen wel leuk over en spreken redelijk goed engels. Behalve mijn leraar Thai Language en Culture.. die kan ik totaal niet verstaan en dat gaat dus een ramp worden :P Mij rooster ziet er nu zo uit:
Dinsdag: 9.00 - 12.00 Marketing Management
13.30 - 15.00 Managerial Psychologie
15.00 - 16.30 Thai Language and Culture

Woensdag: 13.30- 16.30 Leadership (echt een super leuke les!)

Donderdag: 9.00 - 12.00 Product and Brandmanagement
13.30 - 15.00 Managerial Psychologie
15.00 - 16.30 Thai Language and Culture

Dit betekend dus dat ik altijd weekend heb van Vrijdag t/m Maandag!! Heerlijk!

Deze week ben ik erachter gekomen dat ABAC toch echt een universiteit is voor rijke Thaise mensen. Ze komen in de dikste auto's aan en ze dragen de mooiste schoenen onder hun uniform. De meeste meisje gedragen zich een beetje uit de hoogte, bij de jongens is dit minder.

Bij mijn eerste les Managerial Psychologie heb ik toch wat meegemaakt. Mijn lerares is June.. en ze is een beetje gek :P heel streng maar toch ook heel leuk. En er zat dus een jongen in de les die in slaap viel en dat wil June absoluut niet in haar les, dus werd hij eruit gestuurd. Maar die gast bleef gewoon zitten.. het leek echt ofdat hij helemaal onder de drugs zat ofzoo :P 5 minuten later kwamen er 2 securite guards en die hebben hem het lokaal uit gesleept haha.

Donderdagavond zijn we naar de maandelijkse borrel op de Nederlandse Ambassade geweest. De dresscode was Smart/casual. Wij met 5 meisjes in de taxi richting de ambassade. Het duurde even maar we hebben hem toch gevonden. Het was vreemd om daar te lopen als je bedenkt dat het 2 weken geleden het terrein van de Red-shirts was, je ziet er totaal niets van! Op de borrel zijn we vooral gaan netwerken en heb ik met veel verschillende mensen gesproken. We hebben zelfs de Ambassadeur ontmoet en nog een praatje mee gemaakt! Veel nieuwe contacten opgedaan en we gaan zeker volgende maand weer, dit bied misschien wel enkele mogelijkheden voor het zoeken naar een stage! Ook heb ik een meisje ontmoet die Nederlandse ouders heeft en ook op ABAC studeert, daar heb ik dinsdag een lunchafspraak mee ;)

Ook ben ik pas wezen lunchen met een thaise jongen en meisje die naar me toe waren gekomen toen ik alleen zat te internetten in Cafe de la Tour. Is ook eens leuk om zonder andere Nederlanders met wat Thaise mensen te kletsen, werd meteen uitgenodigd om bij Alice te komen slapen al ging ik nog een keer naar Pattaya.

Vandaag was de dag van de verhuizing van de Campus naar Interplace Hotel. De dag begon al goed.. de stroom op de campus was uitgevallen en de lift deed het niet.. Moesten wij dus vanaf verdieping 7 met onze zware koffers naar beneden lopen! Niet normaal.. Toen moesten we met zijn drieen en onze koffers in 1 taxi, dat was ook heel erg proppen :P
Maar ik ben zoo blij dat ik hier zit! Alles is op loopafstand, eettentjes, grote supermarkten en shoppingmalls. Je kunt sóchtends vers fruit halen.

Ik ben vanavond eerst eens flink wezen shoppen bij de supermarkt. Heb daar allerlei praktische dingen ingeslagen zoals kleerhangers, wasmand, bord/bestek/beker, handdoek en allerlei etenswaren. Ik mag op me kamer niets aan de muur hangen, dus ik heb maar een rol touw gekocht en een soort waslijntje gespannen in me kamer waar ik foto's aan ga hangen :P

Om deze drukke dag af te sluiten zijn wel gezellig een cocktail wezen drinken bij Kliff. Een soort lounche café, 2 homo's zijn de eigenaren en ze zijn zoo grappig. Zala en Suus konden ze al dus het was voor hun weer een wederzien :P Maar ik ga nu maar eens stoppen, ik is hier namelijk al kwart over 2 snachts en het wordt tijd om te gaan slapen. Volgens mij ben ik een aantal dingen vergeten te vertellen, maar die krijg je dan wel weer via de mail of skype te horen ;)

Mijn Adres is nu:
Bangkok Interplace Hotel
118/92 Ramkamheng,
Soi 24, Huamak, Bangkapi,
Bangkok 10240
Kamernummer 530

xx vanuit het Interplace Hotel :D

  • 04 Juni 2010 - 21:06

    Marcel:

    Hoi Karin,

    Leuk weer nieuwe verhalen te lezen!

    Morgen een spannende dag voor het 2e. Als ze winnen en excelsior verliest of gelijk speelt dan KAMPIOENEN KAMPIOENEN!!

    Dus het cafe lijkt toch een beetje op de dam (2 homo's).

    Grt marcel


  • 05 Juni 2010 - 08:46

    Lisanne:

    Zo leuk om te lezen! Maar goed dat je niks meer merkt van al die gekke rellen. Heb laatst nog foto's zitten kijken en dat was niet echt prettig.

    Maare, we moeten echt een keertje skypen! We lopen elkaar steeds mis!
    Zullen we anders zondag gewoone eens een tijd afspeken ofzo?

    Laat maar weten :)

    KUSSSSSSSIES VAN MIJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

My life in Bangkok

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Chiang Mai deel 2

01 Oktober 2010

Eerste dagen Chiang Mai

26 September 2010

Bijna Thuis

12 September 2010

Korte Update

05 September 2010

Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek
Karin

Blog over mijn study abroad in Thailand van 5 maanden en mijn stage van 3 maanden in Southampon. Binnenkort word er weer een nieuwe reis aan toegevoegd..backpacken door Zuid-Oost Azië met Bert!

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 33592

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 28 November 2012

Karin en Bert backpacken door Zuid-Oost Azië

29 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Stage Coopervision

19 Mei 2010 - 14 Oktober 2010

My life in Bangkok

Landen bezocht: