De eerste dagen.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu De eerste dagen.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

De eerste dagen..

Door: karinvanrijswijk

Blijf op de hoogte en volg Karin

21 Mei 2010 | Thailand, Bangkok

Heey allemaal!
Hier is dus het eerste berichtje uit Thailand.. het kon echt niet eerder want ik heb wat problemen met het internet :( Mijn laptop reageert niet op de kabel die voor het internet moet zorgen dus dat is nogal een groot probleem. Ik zit nu op de laptop van mijn Vietnamese kamergenootje.

Om even te beginnen bij het begin. De reis is top verlopen! Naar Helsinki toe zat het hele vliegtuig vol en heb ik wat zitten kletsen met Finse zakenmannen. Ook heb ik een super mooie zonsondergang vanuit het vliegtuig meegemaakt. We vlogen toen precies boven de kust van Finland met super veel kleine eilandjes. Toen ik op het vliegveld van Helsinke aankwam was het 22.00 lokale tijd en het vliegveld was compleet uitgestorven.

Daar stapte ik in een gigantisch vliegtuig naar Bangkok. Het was een 2 -4 -2 vliegtuig echt bizar. Iedereen zijn eigen entertainment systeem. Ik denk dat er in het hele vliegtuig maar 30 mensen zaten.. het was gewoon leeg! Ik ben uitgebreid gaan liggen op 3 stoelen en heb geprobeerd zoveel mogelijk te slapen. Ik heb niet veel naar buiten kunnen kijken omdat de schermpjes naar beneden moesten :( omdat we "snachts" vlogen. Dat is best wel jammer, ik heb alleen een stukje India en Myamar meegekregen. Eenmaal geland in Bangkok had ik me koffer binnen 15 minuten, want ja zoveel zaten er niet in :P Toen ging ik op zoek naar een taxi. Ik ben bijna nog opgelicht maar dat aanbod heb ik gelukkig afgeslagen. Na een tijdje kwam ik aan bij de goede taxi standplaats. Wel 10 chauffeurs wilden me meenemen.. ik werd aangestaard en nagefloten! Tjaa blond hé, dan krijg je dat hier :P Ik stapte in de taxi op weg naar het Interplace Hotel. Ojaah, ze rijden hier links! Echt heel apart, dat wist ik helemaal niet! Toen we er bijna waren stopte we, want de chauffeur wist niet precies waar het hotel was.. hij weer bellen.. komen we er naar 5 minuten achter dat het om de hoek is :P lekker slim. In het hotel was Zala op me aan het wachten, een andere student van de HU.

We hebben gewacht op de rest van groep en zijn toen meteen vertrokken naar de Suvarnabhumi Campus, 40 km buiten Bangkok. Dit was ons aangeraden, door de situatie in het centrum met de protesten. Er is ook een avondklok in Bangkok en het scheen dinsdag avond ook vlak bij het hotel nogal volgelopen te zijn met soldaten. Ook kon je vanaf het dak van het hotel de gebouwen zien die in de brand stonden en geweerschoten horen. Dit hoorde ik was de studenten die er al zaten.. hier heb ik zelf niets van meegekregen! Het schijnt nu weer redelijk rustig te zijn in Bangkok en we hopen over 2 weken gewoon terug naar het hotel te kunnen. De campus ligt namelijk erg afgelegen en je hebt er weinig mogelijkheden om te eten en je zit ver van het centrum.. je maakt hier niet echt Bangkok mee.

Over de Suvarnabhumi Campus, dit is het gebouw waar wij ook de lessen gaan volgen. Naja gebouw.. een complete Campus!!! Het is echt bizar mooi! Super grote/luxe gebouwen met allemaal versiersels, palmbomen, vijvers, fontijnen en beelden. (Foto's komen denk ik nog... al kan heb ik internet op me laptop) Alles in cremekleurig en goud. Het is lastig te beschrijven.. je moet het zien! We slapen nu tijden in King David met de meiden. De Jongens zitten in King Solomo. Het is heel streng.. wij komen absoluut King Solomo niet in omdat dit het gebouw voor alleen jongens is. De Campus bevat ook ontzettend veel sportfaciliteiten! Een wedstrijdzwembad, veel voetbalvelden, een basketbal "stadion", fitnessruimte, badmintonvelden, tennisvelden, snookertafels, tafeltennis, squash, dat was het wel zo'n beetje. We mogen overal gebruik van maken.. maar je moet wel een zwempak aan in het zwembad... ohmy. Dit hebben we gisteravond toen we een verkenningsrondje gingen lopen allemaal gevonden.

Vandaag heb ik mijn vakken gekozen.. dit was een heel gedoe! We hebben 5 uur lang in een hok gezeten. Ik heb samen met Zala, Franklyn, Richard en Susanne dezelfde vakken en rooster. We hebben het zo uitgekozen dat we van Dinsdag t/m Donderdag van 9.00 tot 16.30 naar school moeten. Maar we hebben dus weekend van vrijdag t/m maandag!!! Super relax dat kunnen we ook gewoon naar andere delen van Thailand reizen voor een paar dagen. Al verwacht ik wel dat we redelijk veel huiswerk zullen hebben. Toen we om 4 uur eindelijk klaar waren zijn we naar een soort grote makro geweest :P megawinkel met ook nog allemaal andere kleine winkeltjes erbij. Hier heb ik was kleine inkopen gedaan zoals sportschoenen, sportbroekje, zonnebrand, een mes en papierenzakdoekjes. Dit voor 20 euro.. relax ;) Al geef je toch snel meer uit dan je denkt.

Qua eten heb ik nog niet veel geproeft. Gisteravond zijn we gaan eten op de campus. Ik heb iets van kip gegeten. Vanmorgen heb ik ontbeten met yogurt en net 2 "boterhammen met jam" op. Opzich best te eten, maar ik heb gewoon geen honger door die hitte! Ik heb het gevoel dat ik constant in de sauna zit.. echt bizar. Lang leven de overal goedwerkende airco!!!

Ik kan nog wel veel meer vertellen, maar dan is het niet leuk meer om te lezen. Ik ben er immmers nog maar 2 dagen. Het is hier nu 19.15 en het is helemaal donker! Ik hoop echt dat ik snel zelf internet!!! Ik krijg morgen een Thais nummer, die zal ik dan meteen even doorgeven voor het geval dat iemand wil bellen en smsen ;) Ik ga nu me sportschoenen aantrekken en een potje voetballen met de groep Nederlanders, we zijn inmiddels met 10! Ook een aantal uit Den Haag!

xx Uit Thailand

  • 21 Mei 2010 - 12:28

    Nelis:

    Karin fijn voor je dat alles toch nog zo voorspoedig is gegaan.
    Geniet ervan, want zo'n belevenis zal je niet vaak in je leven meemaken! groetjes.

  • 21 Mei 2010 - 13:35

    Anouk:

    Wauw, wat een verhaal! :) Ik ben blij dat alles goed is gegaan en je niet mee bent gegaan met al die enge mannen daar. ;)

    Geniet ervan en maak maar snel wat leuke foto's zodat wij hier in Nederland ook een leuke indruk krijgen van Bangkok.

    Liefsss

  • 21 Mei 2010 - 15:35

    Lisanne:

    Had al wat gelezen in de mail, maar ook wat nieuwe dingen. Je maakt toch best wel veel mee zo ff in 2 dagen! Hoop dat je het naar je zin hebt :) Geniet er maar van! (L)

  • 21 Mei 2010 - 15:56

    Jaap:

    heeey kaat super leuk om alles zo te lezen, je heb in ieder geval al een hoop dinge gezien.

    ik ga proberen je blog zoveel mogelijk bij te houden. krijg t nog druk al die internationale vrienden, nick in Griekenland jij Bangkok:)

    xx

  • 22 Mei 2010 - 08:14

    Jolijn:

    Kaatje! Ziet er mooi uit zeg! Mooi dat alles goed is verlopen en wijs dat je niet in de verkeerde taxi bent gestapt! Kijk maar uit blondje! ;) Hoop dat je snel naar het hotel terug mag en nog veel meer van Bangkok krijgt te zien! :) Kusss

  • 23 Mei 2010 - 23:42

    Patty:

    Echt zo leuk om allemaal te lezen, en die campus ziet er zooooo vet uit! Ik wist helemaal niet dat er ook Nederlands zouden zijn enzo, echt leuk:D! Heeeel veeeel plezier, hopelijk heb je nu internet, en komen er snel meer berichtjes en foto's:D
    Loveee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

My life in Bangkok

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Chiang Mai deel 2

01 Oktober 2010

Eerste dagen Chiang Mai

26 September 2010

Bijna Thuis

12 September 2010

Korte Update

05 September 2010

Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek
Karin

Blog over mijn study abroad in Thailand van 5 maanden en mijn stage van 3 maanden in Southampon. Binnenkort word er weer een nieuwe reis aan toegevoegd..backpacken door Zuid-Oost Azië met Bert!

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 33595

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 28 November 2012

Karin en Bert backpacken door Zuid-Oost Azië

29 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Stage Coopervision

19 Mei 2010 - 14 Oktober 2010

My life in Bangkok

Landen bezocht: