Schiphol Airport - Survunabhumi Airport - Reisverslag uit Giessen-Oudekerk, Nederland van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu Schiphol Airport - Survunabhumi Airport - Reisverslag uit Giessen-Oudekerk, Nederland van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

Schiphol Airport - Survunabhumi Airport

Door: karinvanrijswijk

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 Mei 2010 | Nederland, Giessen-Oudekerk

Haay allemaal!
Het is eindelijk zover, over een paar uur zit ik in het vliegtuig. Ik krijg heel veel vragen of ik nu wel of niet vertrek en het antwoord is dus JAAA, ik vertrek wel.
Het is een moeilijke beslissing geweest omdat Bangkok op dit moment nou niet echt de veiligste plek ter wereld is om heen te gaan. Iedereen heeft de beelden op het nieuws gezien.
OP de site van de Assumption University heeft de directeur een bericht geplaatst dat het in de directe omgeving van de Uni geen reden is om je bedreigd of onveilig te voelen. Hier kun je die brief eens nalezen:
http://www.au.edu/images/stories/pdf/messagetostudents.pdf

Ik heb vandaag contact gehad met de andere studenten van de HU die op dit moment al in Bangkok zijn. Vandaag hebben de leiders van de Thaise roodhemden de strijd op gegeven! Dit is positief nieuws, maar de Universiteit treft toch enkele voorzorgsmaatregelen. Waarschijnlijk als ik morgen aankom in het hotel word ik samen met de andere internationale studenten overgebracht naar de andere locatie van de Assumption University, deze ligt 40km buiten Bangkok en aan de andere kant van het vliegveld. De directeur van het International Office ziet het positief in en denkt dat de situatie binnen een week wel weer verandert is!
Hoe het allemaal precies zal gaan weet ik niet, maar dat zie ik wel al kom ik daar aan. Ik heb al wat telefoonnummers van 2 andere studenten van de HU te pakken gekregen, dus als ik aankom kan ik hen eventueel bellen.
Ik heb het nu zo met hen afgesproken, ze wachten op me bij het Interplace Hotel, daarvandaan gaan we naar het International Office en hoor ik het verder! Fijn dat ik zo vlak van de voren nog goed contact heb gehad met Franklyn, die daar nu zit.

Om half 3 vertrek ik richting SChiphol! Pogingen tot inchecken via internet zijn op niets uitgelopen... verdacht... ik hoop toch echt dat ik een plekje heb. Met een beetje geluk zit het vliegtuig niet eens vol en heb ik misschien wel 2 stoelen :D Zal wel niet.. maar je weet maar nooit:P
En dan de bagage..wat een drama is dat. Mag ik een koffer meenemen van 20 kilo, dat is onmogelijk! Ik zit nu op de 26,5 en ik kan er echt niets uithalen.. dat word dus dokken :( En dan de handbagage, 1 tas/trolly van maximum van 8kg.. ook niet te doen ik zit al op 9 kg... oeps (A)

Om alles even op een rijtje te zetten:
Amsterdam 18.50 - Helsinki 22.10
Helsinki 23.40 - Bangkok 13.45 (lokale tijd)

In Bangkok is het 5 uur later dan hier in Nederland, ook handig om te weten ;)

Dit is dan mijn laatste berichtje uit Nederland.. zometeen stap ik in de auto met mijn ouders, zus en Nienke! Het volgende bericht zal geplaatst worden vanuit Bangkok! Goh wat klinkt dat lekker.. ik heb echt het idee dat ik op vakantie ga ofzo :P

Wees maar niet bang, ik zal goed op mezelf passen en ben altijd bereikbaar via Twitter --> follow Kaatjj, Hyves, Facebook, Hotmail en deze waarbenjij.nu!!!

xxx Karin

  • 19 Mei 2010 - 10:44

    Lisanne:

    Ga je missen hoor!

  • 19 Mei 2010 - 10:50

    Femke:

    Spannend meid! Hou ons maar goed op de hoogte van alles. & vergeet niet te genieten :D

  • 19 Mei 2010 - 11:03

    Carola:

    Super dat je zo positief bent! Zoals ik al gezegd heb; volg je hart en geniet van je trip waar je zolang naar uitgekeken hebt!

    Liefss!

  • 19 Mei 2010 - 12:16

    Jolijn:

    Spannend!! Maar ontzettend leuk :) Geniet er van he! x

  • 19 Mei 2010 - 12:33

    Heleen En Marco:

    Geniet ervan! We zullen je blijven volgen

  • 19 Mei 2010 - 13:22

    Anouk:

    Wat leuk om nog snel wat van je te lezen voor je vertrek! :)Heel veel plezier en maak er een hele leuke tijd van daar! xxx


  • 20 Mei 2010 - 11:40

    Nelis:

    Hai Karin,
    je bent in Bangkok.
    Hoe is de vlucht verlopen?
    Het is daar nu half 7, zo lekker slapen denk ik, want een vermoeiende reis gehad?

  • 20 Mei 2010 - 13:26

    Milou:

    Ben je al aangekomen? Ben zo beniiieeeeeeeeeewud :|

  • 20 Mei 2010 - 17:38

    Tante Corrie:

    hoi karin
    effe checken of ook ik in contact kom met jouw maar vooral werkt je laptop.Zijn reuze benieuwd naar je reiservaring.geen bericht is goed bericht zullen wijnu maar denken en jij ligt nu waarschijnlijk al te slapen.gr.tante corrie

  • 20 Mei 2010 - 20:05

    Lisanne:

    Zat ik op internet te zoeken en zie ik dat het 7u later is :s Ook als ik een extra klokje op mn bureaublad wil en voor Bangkok kies geeft ie 7u later. Snap er niks meer van nu haha. Hoop dat je veilig bent aangekomen! Spreek je snel weer! XXX

  • 20 Mei 2010 - 20:10

    Lisanne:

    Oke, laat maar :p Het klopt haha. Lekker spammen hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Giessen-Oudekerk

My life in Bangkok

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Chiang Mai deel 2

01 Oktober 2010

Eerste dagen Chiang Mai

26 September 2010

Bijna Thuis

12 September 2010

Korte Update

05 September 2010

Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek
Karin

Blog over mijn study abroad in Thailand van 5 maanden en mijn stage van 3 maanden in Southampon. Binnenkort word er weer een nieuwe reis aan toegevoegd..backpacken door Zuid-Oost Azië met Bert!

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 33594

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 28 November 2012

Karin en Bert backpacken door Zuid-Oost Azië

29 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Stage Coopervision

19 Mei 2010 - 14 Oktober 2010

My life in Bangkok

Landen bezocht: