Het is bijna zover! - Reisverslag uit Giessen-Oudekerk, Nederland van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit Giessen-Oudekerk, Nederland van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Door: karinvanrijswijk

Blijf op de hoogte en volg Karin

09 Mei 2010 | Nederland, Giessen-Oudekerk

Heey allemaal!

Okay nu is het bijna zover.. nog 10 dagen dan vertrek ik. Nu dringt het eigenlijk pas tot me door, zo meteen ben ik hier gewoon niet meer. Wat is dat een raar idee. Iedereen heeft het over feestjes/verjaardagen/vakanties...leuk maar ik ben er niet.

Bijna alles heb ik al geregeld. Ik ga dus 5 maanden studeren aan de Assumption University in Bangkok. Dit is een verplicht onderdeel van mijn studie International Business and Languages.

Dit is de site van de universiteit:
http://www.au.edu/

Wat voor vakken ik daar ga volgens is nog niet bekend. Dat ga ik uitzoeken als ik daar aankom. Mijn semester begint op 1 juni, dus ik heb daar 10 dagen om een beetje wennen en de laatste dingen te regelen.

Tijdens mijn studie verblijf ik in het Bangkok Interplace Hotel. Dit hotel raad de universiteit aan aan hun internationale studenten, dus ik ben niet de student/buitenlander daar.

Dit is de website van het hotel:
http://www.bangkokinterplace.com/

Waarom Thailand vragen veel mensen. Waarom niet? Het is een totaal andere cultuur, het is er lekker weer en heeft een super mooie natuur! En niet te vergeten.. de mensen die er wonen schijnen heel gastvrij en vriendelijk te zijn. Dit moet ik natuurlijk eerst nog zelf ondervinden.Ook iets wat ik in me achterhoofd heb gehouden..de internationale handel verplaatst zich steeds meer naar Azië. Dus met kennis van een Aziatisch land/cultuur pak je later je voordeel.

Ik wist van te voren dat ik veel moest gaan regelen, maar bepaalde dingen zijn me erg tegengevallen. Voor het aantal vaccinaties! Dat is echt bizar en ook hoe duur die dingen zijn! Maja, alles voor je gezondheid ;)
Financieel is het ook aardig prijzig..aangezien ik niet in aanmerking ben gekomen voor een Scholarship. Ik heb verschillende fondsen geschreven maar overal kreeg ik hetzelfde antwoord: U komt niet in aanraking voor deze beurs. Dat is erg frustrerend. Aangezien studenten die in Europa gaan studeren ontzettend veel geld ontvangen van de Erasmusbeurs!

Ik kijk er naar uit om te vertrekken! Helemaal alleen in een totaal onbekende omgeving, ik vind het een uitdaging en ben zeer benieuwd hoe het me bevalt. Maar eerst zitten met gedachten nog ergens anders. O.a. bij de bruiloft van me zus! Esther trouwt vrijdag 14 mei en ik ben ceremoniemeester. Het is een drukke tijd!

Groetjes Karin, nu nog vanuit het bewolkte/regenachtige Nederland

  • 09 Mei 2010 - 12:39

    Iris:

    Het wordt zeker te weten de ervaring van je leven!!! Ga je alleen wel vet erg missen :( buuuh. Echt skypen voor ons leven!! Dikke kus xx

  • 09 Mei 2010 - 13:04

    Tessa:

    Hey Kaa, het wordt inderdaad vast een hele gave ervaring! Heel veel plezier, succes en geniet er van :) Liefs Tes

  • 09 Mei 2010 - 18:40

    Marcel:

    Karin,

    Ontzettend gaa fdat je dit gaat doen.

    Geniet er van!!

    En kom met een goed gevoel hiervan weer thuis.

    Geniet zaterdag nog wel even van je voorlopig laatste wedstrjd.

    Liefs Marcel

  • 16 Mei 2010 - 11:34

    Ester:

    waauw karin! je gaat bijna.. super veel plezier he and enjoy!!

  • 17 Mei 2010 - 09:30

    Natasja:

    heey wijffie!
    ik kom morgen op de korfbal nog een afscheidsborrel doen hoor, maareh btw.. ligt het vliegverkeer nu weer stil:O?
    Wat een gedoe daar allemaal he..
    Nou tot morgen!
    Lieveliefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Giessen-Oudekerk

My life in Bangkok

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Chiang Mai deel 2

01 Oktober 2010

Eerste dagen Chiang Mai

26 September 2010

Bijna Thuis

12 September 2010

Korte Update

05 September 2010

Gestolen Portemonnee, krokodil en kappersbezoek
Karin

Blog over mijn study abroad in Thailand van 5 maanden en mijn stage van 3 maanden in Southampon. Binnenkort word er weer een nieuwe reis aan toegevoegd..backpacken door Zuid-Oost Azië met Bert!

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 33594

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 28 November 2012

Karin en Bert backpacken door Zuid-Oost Azië

29 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Stage Coopervision

19 Mei 2010 - 14 Oktober 2010

My life in Bangkok

Landen bezocht: