De eerste week! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Karin

06 September 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Hoi allemaal,

Hier een teken van leven. We zitten nu bijna een week in Thailand dus het is wel tijd om jullie thuis een beetje bij te praten.
Vrijdag zijn we aangekomen na een lange vlucht. Alles is vlot verlopen en we hebben onderweg geen problemen gehad. We hebben de taxi genomen naar ons eerste guest house en kregen meteen te maken met het heftige verkeer van Bangkok. Oftewel, we stonden meteen in een traffic jam! Het guest house was erg gezellig en de kamer was prima. Deze dag hebben we niet zoveel gedaan, even bijkomen van de vlucht.

De volgende dag hebben we de taxi gepakt naar de wijk waar ik (Karin) 5 maanden gewoond heb. Het was erg leuk alles weer eens te zien en ook aan Bert te laten zien. Veel was hetzelfde gebleven maar ik zag ook veel nieuwe winkeltjes en eettentjes. We zijn ook maar meteen met de minibus naar de Univeristeit gegaan. Het blijft een indrukwekkende campus! In 2 jaar hebben ze er weer 2 grote lesgebouwen bij gebouwd! Van de rest hebben we natuurlijk genoten van het hectische Bangkok, waar je 24 uur per dag eten kan kopen. We zijn ook nog naar de grootste winkelcentra van Bangkok geweest, Siam Discovery, Siam Paragon en MBK. Daarna zijn we door gegaan naar de weekend market waar het echt enorm druk was! Veel kijken, kijken en niet kopen ;)

De dag daarna hebben we een dagtocht gedaan naar Ayutthaya, verschillende oude tempels bekeken. S'avonds hebben we ons Bangkok avontuur afgesloten met een armbandje en een cocktail bucket =)

Maandag hebben we uitgecheckt in het guest house en hebben we de bus naar Kanchanaburi gepakt. Hier hebben we een leuk guest house gevonden, langs de River Kwai. De eerste dag lekker geluierd en een beetje boekje gelezen, gedronken, gegeten en yatzee gespeeld.

Dinsdag zijn we op oorlogspad geweest, op de fiets! Wat af en toe best lastig is, alleen al omdat ze hier links rijden. Kanchanaburi is een streek met een enorme geschiedenis, waar in ook Nederland een rol speeld. Heel veel Nederlanders (gevangenen uit Indie) hebben hier tijdens de Tweede Wereldoorlog gewerkt aan de Thailand- Birma spoorlijn. De Jappen wilde een verbinding tussen Thailand en India. We zijn onze toch begonnen bij het JEATH museum. Een openlucht museum wat een replica is van een barak uit de werkkampen, deze staat vol met foto's, schilderijen en kranten berichten uit die tijd. De omstandigheden in de werkkampen kunnen vergeleken worden met die van de concentratiekampen in Europa. Best indrukwekkend om te zien.

De tweede stop was de Bridge over the River Kwai. De meeste mensen zullen deze wel kennen van de gelijknamige film. (deze is echter niet gebasseerd op ware gebeurtenissen) Tijdens de aanleg van deze brug zijn veel doden gevallen. Nu is het echt een toeristische attractie en rijd er zelfs een fel gekleurd treintje overheen. Hierna zijn we gefiets naar het Thailand- Birma museum. Waar we nog meer gelezen en gezien hebben over de aanleg van de dodenspoorlijn. Toen we uit het museum kwamen was het weer compleet omgeslagen en werden we gedwongen met onze leuke, paarse poncho's aan naar huis te fietsen.

Vandaag begon de dag vroeg omdat we naar de Erawan watervallen wilde. We besloten met de bus te gaan, die natuurlijk totaal niet op tijd reed en ook nog eens bijna uit elkaar viel ;) Het weer was weer niet best, we hebben veel regen gehad. Het effect van de watervallen was hierdoor ook een beetje weg omdat ze enorm modderig waren. Weer waren we gedwongen onze poncho's aan te trekken en door de stromende regen naar we naar boven geklommen. Onderweg kwamen we nog een film ploeg tegen, al liepen hun opnamens ook wel een beetje in de soep door de regen.

De planning is om hier nog 2 nachten te blijven en dan door te gaan naar het zuiden. Hopelijk is het daar iets droger dan hier! Veel plezier met de gondelvaart zaterdag ;)

• 13 September 2012 - 18:52

Grote Zus:

Bertje ben je een beetje verbrand???? Ziet er super relaxed uit mensen....