Van tropisch eiland naar wereldstad (land) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu Van tropisch eiland naar wereldstad (land) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Karin Rijswijk - WaarBenJij.nu

Van tropisch eiland naar wereldstad (land)

Blijf op de hoogte en volg Karin

17 September 2012 | Singapore, Singapore

Hoi allemaal,

Het is inmiddels al weer even geleden sinds ons laatste blog, we hebben al weer heel veel meegemaakt! De laatste dag in Kanchanaburi hebben we op een olifant gereden, wat leuk blijft! Ook hebben we met olifanten gezwommen, dit was echt super! De olifant ging het water in, wij klommen er boven op en dan spoot hij met zijn slurf water over ons heen. Ook had je de olifant rodeo, op zijn kop zitten, voeten achter de oren en dan probeert hij je er vanaf te gooien. Alleen al naast die beesten staan in het water en zo dichtbij zijn kop is echt heel indrukwekkend.

De dag erna besloten we het mooie weer op te zoeken, want we hadden veel regen. Op naar de eilanden in het zuiden. Na een reis van 20 uur en 2 minibussen, 1 grote bus en veel wachten later, kwamen we eindelijk aan in Krabi, en de zon scheen! Lam van de reis zijn we niet verder gekomen dan het zwembad en natuurlijk meteen verbrand...

De natuur bij Krabi is echt geweldig, allemaal eilanden voor de kust wat net rosten zijn die recht uit het water omhoog komen, dit betekend: een eilanden tour. Heel de dag in een longtailbootje gezeten, gevaren tussen de eilanden, gesnorkeld tussen de vissen in helderblauw water en gelegen op onbewoonde eilandjes met witte stranden. Echt een super dag!

Volgende stop was Koh Lanta. Na wat gedoe een mooi resort gevonden met een eigen bungalow. Het lag direct aan zee, met zwembad en een bar. Maar helaas het waaide en regende hard dus daar hadden we niet veel aan. Dag 2 op Koh Lanta rondgecrosst op een scooter en het eiland verkend, mooie plekken tegengekomen.

Dag 3: regen, wind, regen, regen, regen.
Dag 4: S'ochtends regen, smiddags rondgereden op de scooter! Toen waren we wel toe aan beter weer dus een ticket naar Singapore geboekt. (weersvooruitzicht voor Maleisie was slecht)

15 september aangekomen in Singapore! Wat een verschil, van een tropisch eiland naar een land met bijna alleen maar hoogbouw. We hebben al veel gezien van dit schone land. (eten en drinken in de trein, boete 500 dollar!) O.a. naar Little India en Chinatown geweest. Het eiland Sentosa bekeken wat eigenlijk bijna 1 groot pretpark is en naar Marina Bay geweest. Daar de skyline van Singapore bekeken en de Gardens at the Bay bezocht. Een soort park met megabomen (net) die veranderen van kleur op muziek. Voor je idee kom je in een Avatar achtige wereld terrecht.

Vandaag naar de Zoo geweest, schijnt de mooiste dierentuin van de wereld te zijn. Was echt heel mooi! Vaak liepen de paden tussen de dieren door en je kon heel dichtbij komen, soms zelfs aanraken. De hokken waren heel groot en mooi. Ook 3 shows bekeken, vooral indrukwekkend wat ze olifanten allemaal kunnen leren.

Morgen gaan we naar Universal Studios Singapore, een movie theme park. Heel benieuwd.

Dit was het wel weer een beetje. Ik mis wel de thaise keuken wat het eten is hier een beetje vreemd.. Er wonen hier veel chinezen en die eten delen van dieren wat je dus echt niet op hoord te eten ;)

Groetjes Karin en Bert

• 17 September 2012 - 17:09

Patty:

Wat een belevenissen zeg!
    Groot gelijk dat jullie het mooie weer op zijn gaan zoeken, het is natuurlijk wel de bedoeling dat je een beetje 'zomer' idee hebt.
    Ben heel benieuwd naar alle foto's!
    Liefs!

• 17 September 2012 - 17:41

Lisanne:

Wat een dagen zeg! Zo zien die van mij er niet uit haha! Geniet er maar van en ik ben eeeerg benieuwd naar alle foto's! Dikke kus!

• 17 September 2012 - 17:53

Lotte:

Klinkt allemaal heel gaaf!! Blijf er maar lekker van genieten! Xxx

• 17 September 2012 - 18:04

Iris:

Fotooooo's!! Kus!

• 19 September 2012 - 00:03

Eunice:

Ben wel beetje jaloers hoor, vind zo vet allemaal!! Geniet er nog maar lekker van daar met z'n tweeën!!

• 30 Oktober 2012 - 16:34

Veerle:

haai ik ben 11 jaar en ik ben op zoek naar een leuk land voor mijn landen werkstuk dat ik moet maken in groep 8.
    leuk hé???

• 30 Oktober 2012 - 16:35